По какво се различават програмните послания на земедеца от неговите опоненти в политическата борба?На този въпрос може да се отговори като се проследи в историята на БЗНС основните послания употребявани в предизборната агитация от земеделците.Някои от тези послания сега се крадат от новопоявилите се партии и се употребяват за свои цели,но за земеделеца те са били борба,страдания и оцеляване във времето.Теоретичните основи на програмата и принципите на земеделската организация са написани от Стамболийски в близо 2000 статии и 20 брошури.Много историци политици,политолози и изследователи са анализирали тези публикации на Стамболийски и на неговите последователи и са се възхищавали на тази земеделска теория,която едни наричат социалдарвинизъм а други биоматериализъм.Но тази теория по времето на управлението на Стамболийски прокарва дълбока бразда в снагата на Родината ни,която остава диря и до днес.Днес няма да чуете един основен принцип за справедливото разпределение на материалните блага на държавата как са го проповядвали и изпълнявали земеделците,защото този принцип няма партия да не го е залегнала в своята програма с популистка цел.Разликата от другите партии при осъществяването на този принцип е в икономическата програма на земеделеца.Земеделският съюз осъществява на практика този принцип като не позволява натрупването на паричното обръщение,паричната маса на едно място,а създава условия и структури парите да влезат в ръцете на отделният индивид,който се труди и произвежда блага.Тъкмо обратното на това което земеделците са правили със лостовете на властта през годините правят комунистите при завземането на властта.Те завземат цялото богатство парично и материално в свои ръце и се разпореждат с него.Показателен пример е създадените от земеделците селски потребителни кооперации,които сдружават селяните и ги правят икономически силни,защото тези кооперации,които са тяхна собственост имат право да дават заеми на селяните за строеж на мелници ,мандри ,винарски изби,което прави селянина по-богат тъй-като той излиза на пазара с готов продукт,-вместо с жито с брашно вместо с мляко със сирене вместо със слънчоглед със олио и т.н.т.Освен това тези кооперации освен кредитеране извършват застраховане на имота против пожар ,суша и други бествия друго важно за селянина е здравната осигуровка и безплатното лечение в болницата където кооперацията внася здравната вноска.Друга важна функция на кооперацията е пласмента на селската продукция директно на преработвателните предприятия,което отрязвя прекупвачите и спекулантите на пазара,каквато и е целта на сдружаването на селяните.То сдружаването е с цел продукцията им да не минава през три четири ръце на прекупвачи както е сега и след това да им се предлага на висока цена.Това стопанско-икономическо сдружаване е отличителното послание на земеделеца в предизборната обстановка.Тези кооперации сега все още съществуват по селата ,но комунистите ги направиха търговски и извършват противоположната дейност на това което те са били в миналото.И така да си дойдем на темата.Аз дадох пример за едно от отличителните послания само СТОПАНСКО -ИКОНОМИЧЕСКОТО СДРУЖАВАНЕ с цел колкото се може пари директно да влязат в ръцете на тези които произвеждат/Инвестиция в труда/ .А старите земеделци викаха бедна хазна богат народ.А днес е тъкмо обратното в хазната излишък ,а народа беден.Другите отличителни послания са приоритет на тези които се трудят-Трудово законодателство,Трудово образование,Трудова бригада ,Трудови войски.Другото отличително послание е ПРЕХРАНАТА НА НАРОДА.Земеделската партия ако трябва да има друго име то тя трябва да се нарича партия по прехраната на народа.Производителя на селскостопанска продукция не може да получава 20% от продажната цена на продукта.В условията на земеделска власт това не може да съществува!Следващото отличително послание е РЕФОРМАТОРСКАТА ПОЛИТИКА по отношение на пряката демокрация и по отношение на облекчаване на държавата с премахването на търтеите и паразитите които изсмукват жизнените сили на народа който със всеки изминат ден мършавее все повече.Примерите на последните акценти ще продължим в следващите постинги.
2. Вестник Дневник
3. Вестник СЕГА
4. Вестник Стандарт
5. Вестник Новинар
6. Вестник Труд
7. Вестник Монитор
8. Нова Добруджанска Трибуна
9. Седем
10. Вестник Капитал
11. Вестник КЕШ
12. ПАРИ
13. Вестник ПРО & АНТИ
14. Вестник Фермер Новия
15. Българска телеграфна агенция
16. Медиапул
17. Новините
18. НетИнфо
19. Новини от Югоизточна Европа
20. Всеки Ден
21. Novinite.com
22. Информационна агенция "Фокус"
23. Българска новинарска мрежа
24. News-bg
25. БГ НЕС
26. Медия Таймс Ревю
27. Антикорупция
28. Финансови новини
29. Коментари